Co by měli předškoláci zvládnout v tomto školním roce:
Co jsme s předškoláky probírali v měsíci říjnu:
- časová orientace (včera, zítra, odpoledne, večer, dny v týdnu, měsíce v roce, roční období, …), režim dne
- roční období podzim (charakteristika), ovoce a zelenina
- dramatizace pohádky „O veliké řepě“
- zraková a sluchová analýza a syntéza, zraková paměť, hra na rytmické nástroje (lidové písně, říkadla)
- číslo, číslice, číselná řada do dvanácti, grafická podoba čísel, první, druhý, poslední, směr zleva doprava
- grafomotorika: dolní a horní oblouk, kruhový pohyb, dolní kličky
- správné držení nůžek, stříhání podle rovných čar, papírové puzzle
- hry v tělocvičně
Co jsme s předškoláky probírali v měsíci září:
- vyprávění zážitků, umět se představit, znát svou adresu, jména rodičů, sourozenců, učitelů a kamarádů z MŠ
- dramatizace pohádky „O boudě, boudičce“
- zraková a sluchová diferenciace, rytmizace, slabikování, slova nadřazená a podřazená
- číselná řada do deseti
- grafomotorika: uvolnění ruky, správné sezení a držení psacího náčiní, orientace na ploše
- jemná motorika: práce s papírem (trhání, skládání harmoniky) a temperovými barvami (špachtle)
- hrubá motorika: cvičení s míči (hody do dálky a na cíl, chytání, školka s míči), pochodování, štafety